Friday, April 9, 2010

Tolonglah....

Aku tak tahu
Bagaimana mahu aku buat lagi
Hati aku masih sakit lagi
Masih terngiang-ngiang kata-kata kasar kami berdua
Masih aku teringat lagi apa yang dikatakan
Ungkit mengungkit, salah menyalahkan
Tuduh menuduh, maki makian
Semua dikeluarkan

Adakah ini yang terbaik?
Adakah dengan meneruskan adalah jalan yang terbaik?
Orang yang boleh berfikir, pasti akan katakan tidak
Tapi, aku masih buntu
Keadaan sudah tidak sama macam dulu

Aku ibarat patung yang diletakkan di dalam balang kaca
Ditutup dengan kain
Tiada siapa boleh dekat
Tiada siapa boleh melihat
Aku hanya untuk dia
Bila diperlukan aku akan dikeluarkan
Sampai bila?

Aku ada hati dan perasaan
Aku rasa semua orang begitu
Kini, aku bebas
Tapi adakah ini yang aku mahukan?
Mungkin sudah biasa dengan caranya

Keluarga tidak akan sesekali menerima dan restu
Aku buntu lagi
Bagaimana ya Allah...
Dengarkanlah doakan ku ini...
Hati aku masih belum tenang sepenuhnya
Masih ada lagi di sana...

Hanya di sini aku luahkan segala yang ada di dalam hati ini
Moga ianya dapat meringankan segalanya
Tunjukkan jalan yang benar
Jalan yang betul
Jalan yang pasti untuk masa depanku
Tolonglah....

No comments: