Thursday, April 8, 2010

Hari-Hari Aku...

Hari-hari aku bukan seperti yang dia fikirkan
Aku serabut
Aku buntu
Aku rindu
Aku benci
Aku sayang
Aku benci

Aku sedih dengan semua yang terjadi
Aku selalu teringatkan dia
Dia ada baiknya
Tapi keadaan semakin menjadi buruk
Aku tak mahukan perpisahan
Aku perlukan masa
Tapi, dia tak paham apa yang aku mahukan
Bukan bermakna aku tak mahu dia
Aku mahu, tapi aku dan dia perlu berubah
Kita perlu berserah pada ketentuanNya

Aku sedih
Aku tahu dia cintakan aku, dia sayangkan aku
Tapi dengan cara dia yang sendiri
Caranya kadang-kadang boleh merosakkan segalanya
Aku tak tahan dituduh, dimaki lagi
Aku penat
Aku sayang dia, cinta dia
Aku sering teringatkan dirinya
Tapi, itu semua mustahil untuk saat ini

Restu keluarga tak akan sekali aku dapat
sekiranya aku teruskan
Aku buntu

Bila kufikirkan kembali,
Keluarga adalah yang utama
Aku hanya mampu berserah
Mungkin sekarang aku dan dia tiada jodoh
Tapi, ketentuan dia tidak boleh kita engkar
Aku berdoa agar aku dan dia diberi jalan yang terbaik

Kiranya yang terbaik adalah bersama,
Dekatkanlah hati kami,
Bukakanlah hati keluarga kami jua,

Kiranya yang terbaik adalah perpisahan,
Bantulah kami agar dapat melupakan...

No comments: