Sunday, April 11, 2010

Rindu...

Ya Allah...
Knp hari ini aku rasa sangat rindu pada dia...
Rindu sangat2...
Betul ke jalan yang dipilih ini?
Adakah dia juga berasa sama seperti aku?
Kenapa hidup aku asyik memikirkan dirinya?

Itulah hati...
Sukar ditafsiri
Diriku ini sukar untuk menyatakan semua
Aku buntu
Apa yang perlu aku lakukan?
Ayah, mama, abang, keluarga tidak restu
Perlukah aku ketepikan itu semua?

Ya Allah...
Tolong aku lagi
Aku pinta kepadamu
Aku buntu
Tolonglah aku
Sekiranya dia yang terbaik dan diciptakan untuk aku
Dekatkanlah kami
Sekiranya dia bukan yang terbaik
Jauhkanlah kami
Jika bukan, hati ini akan cuba hapuskan segalanya
Mungkin ada orang yang lebih baik untuk dirinya dan diriku ini...

1 comment:

ezat said...

wahai shafira salam,
sudah la lupakan jer la diri ku ini,
kerna tiada baik nya kita bsama lagi,
diri tidak sperti dulu lagi,
aku telah jauh mningalkan diri ku yg kau kenal sbelum ini.

cari la khidupan kau sdiri,
cari la pasangan hidup mu sdiri,
cari la ktenangan mu sdiri,
kerna aku bukan utk mu lagi.

diri mu tidak akan mngenali diri ku lagi,
kerna aku telah berubah kpada yg kau xiginkan,
oleh itu jauhkan la diri mu dgn ku,
kerna kau dan aku ibarat bumi dan langit.

aku dah tlalu lalai dlm khidupan ku,
aku dah byk memilih jalan yg salah,
cari la cinta sjati mu yg sama baik dgn diri mu,
kerna aku mukin akan bterusan bgini bthaun2 lama nya lagi.

maafkan aku kerna xdapat jadi suami yg baik dan alim,
kerna aku pcaya suami yg baik hanya utk isteri yg baik,
tp aku xsbaik dulu kerna aku dah di hanyut,
lupakan lah aku dan cari la yg tbaik utk diri mu.

angap la diri ku,
hanya tmpt psingahan mu,
smentara menanti jejaka idaman mu,
pecaya la pada ku,
aku bukan utk mu..........