Sunday, March 28, 2010

Pesta Buku 280310





Daripada minggu lepas lagi aku plan nak pegi pesta buku...
Tak pernah aku pergi pesta buku, walaupun sebelum ni kerja dengan publisher buku, tapi tak berkesempatan
Tapi, hari ni dapat jugak aku pergi ke PWTC
Dengan niat bukan untuk beli buku sangat
Tapi nak jumpa kawan2 lama...
Dan, tengok sendiri kemeriahan dekat sana
Jadi aku ajak mama, dan adik2 (Eyah, Siti, Ahmad) dan 2 org kawan Ahmad
Ktorang pergi naik LRT dan komuter, sebab pikir jalan mesti JAM gila...
Ingat naik public transport ni lagi OK, tp KO lg ade la
Ramai gila orang, sesak sangat2...
Rasa menyesal pulak naik LRT dan komuter
Dah la, lama gila menunggu
Dalam hati, mungkin ni gara-gara pesta buku jugak kot
Sebab sebelum ni, rasanya tak seteruk ni
Rasanya lah, sebab dah lama gila jugak tak guna public transport ni
Bila sampai PWTC, rasa macam nak patah balik, pergi mall lagi ok
Ramai betul manusia dekat situ
Tapi aku teruskan jugak, sebab dah sampai kn
Tempat pertama aku tuju adalah tempat di mana Karangkraf dan Alaf21 diletakkan
Dalam dewan tu, bukannya boleh tengok buku
Beratur je memanjang
Sesak! Penuh sangat orang...
Jadi, aku berhenti satu tempat, ambiklah gambar untuk kenangan2
Tp, tiba2 ada orang sapa aku, kak Fira!!
Rupa2nya Mala adalah orang pertama yang aku jumpa dan kenal dekat situ
Hm...mama dan adik2 dah hilang entah kemana...
Depan aku dan Mala, ada pulak Kak Jie dan Abg Eri yang tengah susun buku
Aku jupe dorg bertiga je
Happy jugak dapat jumpa dorg...
Xpelah, at least ade jugak kawan yang aku jupe...
Tapi, aku sempat ambik gambar dengan Mala je, sbb Kak Jie dan Abg Eri sibuk dengan kerja
Bila dah nk balik pun ada masalah, sebab terpaksa melawan arus orang yang berpusu-pusu masuk ke PWTC
Dalam hati aku, macam mana dorg nak tgk dan cari buku yang dorg nak, sebab bagi aku susah nk cari buku sebab bersesak dengan orang ramai
Hm...mungkin tiada masalah bagi dorg...
Kalau aku pergi sorg, aku boleh jumpa kawan2 yg lain
Xpe lah, nx time...
Hm...kena pikir dulu lepas ni sama ada nk pergi lagi atau x pesta buku ni ;p

No comments: