Tuesday, March 30, 2010

Diriku dan Dia...

Hari ini aku bangun dari tidur disebabkan desakan supaya aku sembahyang Subuh...
Pada mulanya agak malas untuk aku bangun. Namun, Setelah mengingati apa yang berlaku, aku terus mengambil wuduk... Niat aku hanya untuk menyembahNya... yang selama ini telah aku lupakan... Aku mahu kekusyukan ketika menyembahNya, tapi agak sukar bagi aku kerna hati ini tidak tenang... Kunci kepada kekusyukan adalah hati ini tetap dalam solatnya, bukan ke arah lain..
Bagaimana untuk mendapat ketenangan hati? Aku akan cuba usahakannya Ya Allah...

Kini, banyak kesukaran yang aku lalui. Semuanya masih belum selesai lagi Ya Allah...
Tolonglah aku mendapatkan jawapan darimu Ya Allah...
Demi masa depan hambamu ini. Aku sangat lalai dalam kehidupan duniawiku. Dan, aku tidak mahu terus hanyut. Aku mohon agar Engkau bantu aku, kerna Engkau Maha Mengetahui. Berikan aku petunjuk lagi Ya Allah...

Semua ini bukan bermakna aku tidak mahu dia Ya Allah, tapi kalau dia bukan jodoh dan bukan dari dia aku dijadikan daripada tulang rusuk, jauhkanlah dia dari hidupku. Namun, sekiranya dia adalah jodoh aku yang sebenarnya, kau tunjukkanlah ya Allah... Dekatkanlah dia padaku, bantulah dia dengan petunjukmu...

Aku sedih ya Allah. Kerna aku sangat lalai. Terlalu banyak dosa aku padamu ya Allah...
Aku tidak mahu tangguh-tangguh lagi ya Allah... Akan aku lakukan apa yang seharusnya aku lakukan... Semoga aku dapat menyerahkan diriku sepenuhnya padaMu...

Amin ya rabbal alamin...

1 comment:

ezat said...

jgn la awk risau kerna aku xkan gangu lagi hidup kau selepas ni.tolong yer jgn bdoa agar kita ada jodoh.jodoh ni perlu d cari ia bkn di tetapkan mcm klahiran o kmatian.jodoh ni mcm rezeki.so tolong la doa kan kita xkan ada jodoh or tidak akn btemu lagi.sabtu ni sy arap adalah t'akhir utk kita.sy taw sy jahat and sy xsesuai utk org baik mcm awk. tp saya harap awk akn terus mcm ni and jgn hangat2 taik ayam utk kali ni.kita putus sbb kita lalai kan so pas ni sy harap awk jd la insan yg alim.satu lagi just nk igat kan awk jgn cakap sbelum pk sbb byk awk dah cakap tp kene kat diri awk balik.dulu awk cakap ngan penuh yakin yg awk xkan jd ......tp awk dah jadi,pas2 dulu awk cakap awk xmcm pompan yg sy cita tingal kan mmbr sy bila dia dah bkerja tp awk dah jadi, awk cakap xkan tiggal kan sy tp awk dah tigal kan sy so sy harap pas ni kalo awk nk cakap pk awk mampu ker nk buat apa yg awk cakap.awk jgn isau sbb sabtu ni kita akn selesai kan semua sy pun dah xlarat jd org bodo dalam hubungan ni,dah mcm org gila talak.sy arap awk akn bahagia ngan jalan yg awk pilih ni.sy just mtk tlg pas ni tlg jgn cari sy lagi sampai bila2,kalo kita d rezeki bjumpa lagi sy arap awk anggap kita xkenal and tolong jauh kan diri dari sy.sy mtk tlg sgt2.awk jgn isau walaupun kita ada jodoh sy akn tolak jodoh tu skeras2 nye sbb jodoh kita blh pilih.agar awk akn bahagia ngan khidupan awk kali ini.saya harap awk xyah la bhubung ngan kwn2 sy skali mksd sy kwn2 yg awk kenal melalui sy or kwn2 yg kenal sy...sy harap awk tukar doa awk stiap hari, jgn mtk ptujuk atr kita, awk just mtk jauh kan diri sy dr awk tlg la sgt2 yer