Sunday, March 28, 2010

Im used to it?


Aku: Kak Pira tgh sedih ni... jgn kacau!
Eyah: Kak Pira sedih ke? Tp kak Pira dh biasa kn? I think, u sed to it, rite?
Aku: hm...mungkin... knp eyah cakap mcm tu?
Eyah: Sbb kak pira dah selalu mcm tu kan dgn dia.. Korg kan slalu bergaduh? Xpe, sabar yea...

Sedih dan terharu, kerna adik aku sendiri pun sedar yang selama ni aku hidup dalam keadaan macam ni... Tp, satu dia tak tahu, walaupun aku dah terbiasa mcm ni, tapi aku sayangkan dia hingga hari ni...
Cuma, sudah tiba masa untuk aku cari masa untuk aku betulkan diri aku, dan dia betulkan dirinya
Tapi, dia tak paham, dia pikir aku dah berubah
Padahal aku tak pernah berubah
Cuma, rasa sakit tu dah tertanam lama dalam hati ni... Lama-lama sampai aku dah tak tahan lagi
Tahankah hati seorang wanita bila lelaki yang disayangi mengeluarkan kata-kata kesat?
Bila bergaduh, kata-kata kasar sahaja yg keluar dari mulut masing2...
Aku tak salahkan dia seorang, kerna aku pun sama
sudah jadi kasar dalam tutur kata...
Aku bukan macam tu....
Aku tak mahu jadi macam tu...
Aku tahu dia sayangkan aku, tapi dia harus berubah, sama dengan aku
Jadi masa untuk kami berfikir penting demi masa depan masing-masing...
Semoga Allah berikan petunjuk pada kita... AMIN...

2 comments:

ezat said...

The sparkle in your eye,
The warmth of your skin.
Your breath on my neck,
That shakes me within.

The touch of your hand,
The smell of your hair.
The naughtiness in your smile,
That strength in your stare.

Your kiss on my lips,
Your body near mine.
The stroke of your touch,
That feeling inside.

The Compassion in your embrace.
The power in your face.
The beating of your heart.
That we may never part

The beauty of your kiss,
and that magic in your touch.
It is for all these reasons and more,
Why I love you so much…

But it all wound happens again,
All of that will stop here,
Because you not like before,
'Thanks for loving me before.

ezat said...

itu la diri mu wahai shafira salam
tidak pernah kau mpertahankan maruah aku, yg kau mahukan biar org mngangap aku yg jahat dan segalanya.kenapa diri mu tidak mehebohkan kenapa aku mara kau dan apa yg penah kau lakukan pada mereka.
Hidup la ngan bmuka2 dan selindung la segalanya. Pelik kan time kesah kau dan bdk kelantan suami org tu just mak awk je taw, yg lain semua tak taw kan tahniah la kerna bjaya mnyembunyikan segalanya. Tapi jahat aku semua kau jaja kan....alhamdulilah agar kau akan rasa apa yg aku rasa satu hari nati tp bukan dgn aku kerna diri ku tak kan jejak lagi di hati kau.......hati ini tak kan jadi milik kau slama nya lagi. jgn kau lupakan sumpah kau hari tu AMIN